Gombafertőzés

Meddig kell követni a Candida diétát?

(0/0)

A Candida egy olyan típusú élesztőgomba, ami természetes módon előfordul az emberi szervezetben, néha azonban a bélbaktériumok legyengülése következtében túlszaporodik a szervezetben, ami megborítja az egyensúlyt. Ez a fajta gombás fertőzés, a candidiasis negatívan befolyásolja több szervrendszer működését is. A túlzott Candida szint jele lehetnek a különböző kiütések megjelenése, mely fájdalommal, torokfájással, székrekedéssel, gázosodással, gyomorégéssel, vese fertőzésekkel és hüvelygyulladással is párosulhat.

Cél

A candida diéta célja, hogy elhagyjuk az összes olyan élelmiszert, ami a Candida táplálékát jelenti. Fel kell számolni ezeket az ételeket, hogy enyhítsük a tüneteket és csökkentsük a fertőzést. Később a tiltott élelmiszerek újra bevezethetőek az étrendbe.

Jellemzők

A Candida diéta három fő fázisból épül fel. Az első szakaszban minden olyan étel tiltólistára kerül, ami az élesztőgombák tápláléka lehet. Ebben a szakaszban már érdemes elkezdeni egy méregtelenítő folyamatot is, hogy a szervezet még gyorsabban megtisztulhasson a candidától. A második fázisban az élelmiszereket fokozatosan újra bevezethetjük az étrendbe és ekkor kell megkezdeni a gombaellenes szerek fogyasztását is. A harmadik és egyben utolsó szakaszban történik meg az étrend újra felépítése és az egészséges baktérium pótlása probiotikumokkal és joghurttal. 

Időkeret

Míg általában a diéta első két szakasza csak néhány hetet igényel, a végső szakasz egy hosszú távú megoldást kínál, így egyértelmű, hogy időben is hosszabb keretet jelent. Általában az első, tisztító szakasz három hetet vesz igénybe, a második fázisra négy hetet kell számolni. A végső fázis akár hónapokig vagy évekig is eltarthat.

Tiltott és ajánlott élelmiszerek

Ne együnk: cukrokat, cukros élelmiszereket, gyümölcsöt, alkoholt, sajtokat, koffeint, üdítőket, gombát, mogyorót stb. Ehetünk: nem keményítőtartalmú zöldségek: brokkoli, leveles zöldségek, sárgarépa, hagyma, paradicsom, spárga és avokádó elfogadható. Az energiaszint fenntartásához: fehérjék, mint a csirke, sovány marhahús, tojás és a hal. A teljes kiőrlésű gabonák, mint a barna rizs vagy quinoa. Sok joghurt és probiotikus készítmények.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).